پیاده رو ...

محلی برای پیمودن ، ماندن نـَــه

محلی برای پیمودن ، ماندن نـَــه

پیاده رو ...

پیاده رو محل گذر است
توقف در آن جایز نیست
اگر بمانی ، مانده در جهلی
و اگر بروی ، ماندگاری
پیاده ها رفتند تا ما بمانیم
حالا پیاده روهایمان گرفته نامشان
--------------------------
برای سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و سه دلیرمرد
همراهش که در غمگین ترین روز تابستان 1361 (14 تیر ماه)
مسافر شهر زیتون شدند و از گرد راهشان خبری برایمان
نیامد ، صلــواتی هدیه فرمایید
--------------------------

پیام های کوتاه
قاب عکس

 پیامبر اعظم 0

آخرین مطالب

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir

رُفقا

ولی امر مسلمین

شیطان پرستی

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۵۶ ق.ظ



در میان گمراهان این فرقه­ها حضور زنان نیز قابل مشاهده است و از این رو تبیین و نقد عالمانه عقاید و آداب این گروه ها جهت جلوگیری از رشد و نفوذ آنان ضروری است. پژوهشی که هم اکنون پیش روی شماست به روش استنادی و با توجه به منابع کتابخانه ای و اینترنتی سامان یافته است.


شیطان پرستی
شیطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهی شد، اما تکبری که در وجودش همچون شعله زیر خاکستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و ندای «خلقتنی من نار و خلقته من طین» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود که کمر همت به گمراه کردن آدم(ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین».
با وسوسه‌اش کام آدم و حوا را به طعم میوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشی به منزل فرشی هبوط داد و حال این قابیل است که با کمند حسادت شیطان، دست خویش را به خون برادر رنگین نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابدیت ندا دهد که: «الم اعهد الیکم یا بنی آدم أن لا تعبدوا الشیطان إنه لکم عدو مبین» و اکنون سال‌ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم می‌گذرد و در تاریخ همواره قابیلیانی بودند که این عهد را شکسته و به جرگه عبادالشیطان درآمده‌اند، ولی شیطان بر سر پیمانی که با خویش بسته بود، محکم ایستاده و پیروانی را به عبادت خویش فرا می‌خواند و ندای «أنا ربکم الأعلی» را که روزی به واسطه فرعون سر می‌داد، امروز خود بی واسطه سر می‌دهد تا مرهمی باشد بر زخم کهنه تکبرش. روزگار ما اما، روزگار پایه‌گذاری و سازمان‌‌دهی به اجتماع‌های پراکنده شیطان پرستی است. سران شیطان پرست در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون بهره می‌برند.
.
در میان گمراهان این فرقه­ها حضور زنان نیز قابل مشاهده است و از این رو تبیین و نقد عالمانه عقاید و آداب این گروه ها جهت جلوگیری از رشد و نفوذ آنان ضروری است. پژوهشی که هم اکنون پیش روی شماست به روش استنادی و با توجه به منابع کتابخانه ای و اینترنتی سامان یافته است.
هدف اصلی پژوهش بررسی جایگاه زنان در این فرقه می­باشد و در صدد پاسخ گویی به این پرسش است که جایگاه زنان در شیطان پرستی چگونه جایگاهی است؟ جریان شیطان پرستی که به تحقیر همه جانبه انسان و انسانیت می­پردازد. این مکتب نوظهور به زن به دید تحقیر می­نگرد. این تحقیر نگری ناشی از پشت کردن به دین و دستورات دینی می­باشد. محصول دیدگاه فیلسوفانی است که به زن به دیده تحقیر می­نگریستند و وی را بی فضیلت می­خواندند. نگاه به زن در این مکتب به صورت زیر ترسیم می گردد:
زن مظهر فریبکاری و ریا :
«مسیحیت و یهودیت امروزی بر این اعتقاد است که حضرت آدم علیه السلام توسط همسرش حوا فریب خورد. که البته اسلام چنین چیزی را قبول ندارد. زیرا صراحت قرآن بر این است که شیطان هر دو را فریب داد. اما آنها می گویند: شیطان ابتدا حوا را فریب داده و سپس حوا، آدم را منحرف کرده، فریب داد و باز می گویند که: میوه ممنوعه سیب بوده است. اما جالب توجه اینکه در یکی از تصاویر کشیده شده که از شیطان پرستان به دست آمده، تصویر زن و مرد شیطان پرستی و سیبی به رنگ سفید است، که هرگز سیب سفید دیده نشده است. لذا سیب سفید نماد فریب کاری و دروغ می باشد. نکته قابل تأمل این است که این سیب در دستان زن می باشد. دقیقاً به این معنا که زنان، عامل فریب مردان می‌باشند.(جنون شیطان پرستی،۱۳۸۶: ۹).
ازدواج ستیزی:
هنگام مرور نوشته های شیطان پرستان مرتبا به دیدگاه منفی آنها نسبت به ازدواج برخورد می­کنیم. جملاتی مانند این که: «ازدواج نکن، بچّه‌دار نشو، از اینکه ابزار و وسیلة بیولوژیک برای ادامة نسل و زندگی انسان‌ها باشی، حذر کن، فقط برای خودت باش.» همان طوری که مشاهده می­شود پیروان شیطان پرستی مکررا در پی روابط خارج از چارچوب خانواده هستند.

 

زنان به عنوان مبلغ شیطان پرستی:
یکی از اصول اعتقادی این گروه براساس لذت جنسی استوار است و در نظر آنها دختر جوان فقط مظهر لذت جنسی است و تنها فایده وجودی او تجاوز به او و آمیزش قهرآمیز با وی است. بسیاری از شیطان پرستان معتقدند که در هنگام تجاوز به زنان شیطان در پیکر آنان حلول می یابد و این لحظه خوبی است. . علیرغم تمامی تحقیرهای فوق در برخی کشورها وظیفه‌ تبلیغ و اشاعه‌ی شیطان پرستی را زنان برعهده دارند.
مراسم قربانی برای شیطان:
مراسم شیطان پرستی جدید، مراسمی است برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی که با اعمال جنسی، آرام و ارضاء می شود و با توجه به اینکه آنها جسم­پرست هستند معتقدند انسان باید از هر راهی کامل ترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد. عده‌ای از شیطان‌پرستان از این‌که مردم مسائلی مانند قتل و جنایت‌های خشن و وحشتناک را به آنها نسبت می‌دهند ناراحت هستند و آنها را شایعه می‌دانند ولی عده‌ای از آنها، آن را پذیرفته‌ و اعتراف و اقرار به انجام چنین کارهایی می‌کنند.

پدر و مادرت را بکش:
نمونه ای از لباس هایی که شیطان پرستان بر تن می­نمایند و مشاهده شده است و متاسفانه عده ای از جوانان از این گونه لباس ها بدون توجه به مفهوم جملات و کلمات مندرج در آن استفاده می­نمایند حتی بدون این که بعضا اعتقادی به آن داشته باشند اما تابلوی متحرک شیطان پرستی شده اند. در روی یکی از لباس های بررسی شده عبارت «خدا را بکش»،«پدر و مادرت را بکش»،«خودت را بکش»، نقش بسته است. آری خودت را بکش این شعار همیشگی شیطان برای نابودی نسل انسان است. انسانی که باعث رانده شدن شیطان از درگاه خداوند شده است و کینه اش را در دل گرفته است اما آیا واقعا باید بدان تن داد.در عبارت فوق الذکر مشاهده می شود که علاوه بر پدر، مادر نیز نشانه تیر شیطان قرار گرفته است. مادری که زهدانش مهملی آرام، برای بازتولید بشریت است.
خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«شیطان شما را به فقر و تهی دستی می­خواند و شما را به فحشا و بدی امر می کند اما خداوند شما را به آمرزش و فزونی در روزی وعده می­دهد و خداوند قدرتش وسیع است و داناست… ».(سوره بقره، آیه ۲۶۸).
بنابراین یکی از راههایی که شیطان انسان را در گرداب خود فرو می­برد فحشا است امری که در کژراهه شیطان پرستی یکی از اصول اساسی خوانده می­شود. امروزه شیطان پرستی معجونی از ناهنجاری های اجتماعی را در برخی جوامع به بار آورده است. مدل زندگی که شیطان پرستی برای پیروانش رقم زده است از هیچ قانونی پیروی نمی­کند. حدو مرز ندارد. انسانی نیست.

 

منجر به بسیاری از بیماری­های روحی و جسمی می­شود. در این بین زنان نیز قربانیان نا­ آگاه این عامل سقوط انسانی محسوب می­شوند. «بساط آن چیزی که امروزه به عنوان آزادی زن در دنیا و از سوی فرهنگ غربی پهن شده است بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهد تا از او تمتعات جنسی ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زن­ها وسیله التذاذ مردان شوند. این آزادی زن است؟….. زن را به چشم یک انسان والا نگاه کنید تا معلوم شود که تکامل و حق و آزادی او چیست؟ ….. زن را به چشم آن عنصر اصلی تشکیل خانواده در نظر بگیرید تا معلوم شود که او چگونه کمال می یابد و حقوقش در چیست؟»(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران و اقشار مختلف مردم ۲۲/۸/۱۳۷۰).
بنابراین دنیای امروز که به دروغ ادعای احیا و دفاع از حقوق زنان را داشته و بدین منظور جمعیت ها و به تعبیری NGOهایی نیز تشکیل داده اما در واقع به جای تدارک و استیفای منافع و حقوق زنان، به جنس زن خیانت می کند دیگر نمی تواند داعیه این مهم را داشته و خود را تنها غم خوار آنان بخواند. شیطان پرستی برای پیروانش ارمغانی جز ایدز، انحرافات اجتماعی، فساد، بی اخلاقی و … نداشته است. فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و تبیین زندگی معنوی و دینی برای قشر دانشجو باید مورد توجه قرار بگیرد و باید مردم بالاخص زنان و دختران نسبت به حضور چنین بینش‌های شیطانی حساس و آگاه باشند. بنابراین لازم است که نهادهای فرهنگی با هوشیاری کامل آمادگی لازم را برای توانمند سازی فرهنگی در برابر این ایدئولوژی فاسد ایجاد کنند. باید توجه داشت که انحرافات اجتماعی، همه شیطان پرستی نیست و لایه های عمیق تر و فریبنده ای که راهزن اندیشه و اخلاق و اعتقادات است، در پس آن نهفته است. باید وسوسه دشمنان در زمینه ایجاد تشکیک در اعتقادات جوانان را وسوسه خصمانه به حساب بیاوریم.
 لیدا حیدری -دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه تهران

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی