پیاده رو ...

محلی برای پیمودن ، ماندن نـَــه

محلی برای پیمودن ، ماندن نـَــه

پیاده رو ...

پیاده رو محل گذر است
توقف در آن جایز نیست
اگر بمانی ، مانده در جهلی
و اگر بروی ، ماندگاری
پیاده ها رفتند تا ما بمانیم
حالا پیاده روهایمان گرفته نامشان
--------------------------
برای سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و سه دلیرمرد
همراهش که در غمگین ترین روز تابستان 1361 (14 تیر ماه)
مسافر شهر زیتون شدند و از گرد راهشان خبری برایمان
نیامد ، صلــواتی هدیه فرمایید
--------------------------

پیام های کوتاه
قاب عکس

 پیامبر اعظم 0

آخرین مطالب

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir

رُفقا

ولی امر مسلمین

#آشتی_ملی یا #فراموشی_حزبی

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ق.ظ

دهخدا در فرهنگ لغت خود در تعریف آشتی ، اینگونه آورده است   " دوستی از نو کردن ، ترک جنگ کردن " .

ملی را هم که تقریبا معادلی فارسی ست برای کلمات " مله و المله " عربی یا همان National انگلیسی که ما فارسی زبانان آنرا ناسیونال میخوانیم ، میتوان " منسوب به ملت و متعلق به مردم  " تعریف نمود .

ترکیب این دو واژه چند روزی ست که تعبیری با عنوان #آشتی_ملی را ایجاد نموده است ، به زبان ساده میتوان این عنوان را اینگونه تعریف کرد " آشتی و پایان به اختلافات و جنگی در سطح یک ملت که متعلق به همان ملت است " . 

حال چه شده بود و چه اتفاقاتی افتاد که حالا عده ای به دنبال ایجاد گفتمانی به عنوان #آشتی_ملی افتاده اند ؟

با پایان روند انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و اعلام نتایج آن ، عده ای برآن شدند تا با ایجاد فشار بر نظام از طریق راهپیمایی ها و ایجاد کارزار های سیاسی ( کمپین ) ، شکست خود را به فراموشی سپرده و نظام را محکوم به تغلب گسترده و خواهان مقابله با نظام شدند ، به مرور با روشن شدن زوایایی پنهان نیت واقعی مخالفان ، از حجم طرفداران کاسته و رهبران جریان از سوی مردم و با اراده جمعی آنان  کنار زده شدند ، بعد ها این اراده جمعی با عنوان گفتمان 9 دی در تقویم کشور ثبت شد . اما این گفتمان ، گفتمان مقبول عدهای منافق صفت  قرار نگرفت و از همان دوره کوشیدند تا عنوانی را جایگزین گفتمان 9 دی ملت که برخاسته از عمق ایمان آنان بود ، نمایند ، و چه دوره ای بهتر از حالا که چند سالی از آن مخالفت ها و دشمنی ها گذشته و فراموشی بر عدهای چیره گشته .

بدون اغماض میتوان اقدامات آن روزهای آنان را مصداق جنگ با ملت نامید ، چراکه در تعریف جنگ آورده اند " درگیری سازمان‌یافته، مسلّحانه و غالباً طولانی‌مدتی که بین دولت‌ها، ملت‌ها یا گروه‌های دیگر انجام شده و با خشونت شدید، گسیختگی اجتماعی و تلفات جانی و مالی زیاد همراه است. " و آنچه از آن روزها یاد داریم ، عبارت است از:

 1- به خطر افتادن امنیت ملی 2- چراغ سبز برای فشار و حمله به ایران 3- خسارت 63 میلیارد تومانی ( بنا بر اعلام شهرداری تهران و فقط در سطح خسارت اموال عمومی و به جز خسارات مالی وارده در سایر حوزه ها ) 4- افزایش تحرکات ضد ایرانی کشورهای منطقه (نشست الجنادریه عربستان با حضور عناصر فتنه و تکرار ادعای امارات در مورد جزایر سه‌گانه) 5- کاسته شدن ارزش پول ملی 6-  نگرانی شیعیان و مستضعفین منطقه از اتفاقات صورت گرفته 6- ضرب و شتم مردم ، بسیجیان ، امدادگران و ...  7- شهادت جمعی از مردم 8- اهانت با مقدسات دینی یک ملت ( روز عاشورا ) 9- ...

حالا صحبت از #آشتی_ملی است ، و فراموش کردن تمام ظلم های که به یک ملت و نظام شان گردید  ، اهانت به اصولی که برای حفظش مادرانی فرزند راهی جبهه ها نمودند ، مخالفت با حکومتی دینی که در آن شعائر دینی مردم از جانشان برایشان عزیزتر است .

میتوان نتیجه گرفت بهتر بود عزیران بجای عنوان #آشتی_ملی از #فراموشی_حزبی بعنوان شعار حرکت خود بهره میبرند ، چرا که نزدیک تر به واقعیت بود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی